Wednesday, June 6, 2012

:)


Dalam satu hari. aku hilang semuanya.


bila rindu masih bersisa.
maka, ku hantar rindu ini pada-MU illahi

bila cinta masih belum kuat untuk dibina
maka ku titip perasaan cinta ini pada Kau, wahai sang pemberi cinta


ya, aku tahu
kisah suka duka duniawi telahpun ditetapkan Kau
tapi, aku manusia.

maka di sini aku tetap bersabar
dan terus bersabar dengan kesendirian


jika ini telah ditetapkan.
siapa aku untuk memberontak?


aku hnya manusia pasrah yang parah.



kasihan awak.
tak boleh nak stand dengan decision sendiri pun.

kasihan awak.
tak boleh nak bangun buat kehidupan baru pun.

kasihan awak.
masih terkilan terkenang dengan kisah kisah lalu.

kasihan awak.
selalu melukakan hati orang.

kasihan awak.
pandai bagi nasihat, tapi diri sendiri hancur .


kasihan awak.

awak =  aku.


WHAT and IF are two words as non-threatening as words can be.
But put they together,side by side and they have the power to haunt u for the rest of ur life.
WHAT IF?
WHAT IF?
WHAT IF?
I dont know how ur story ended,but if what u felt then was true love then its never too late.
If it was true then,why wouldnt it be true now?
U need only the courage to follow ur heart.
I dont know what a love like Romeo and Juliets feels like,
a love to leave loved ones for,
a love to cross oceans for,
but i'd like to believe,
if i never were to feel it that i'd have the courage to seize it.
And if u didnt,i hope one day that u will.



entah.


tak apa. saya dah biasa hidup seorang.
berdiri sendiri bukan bermaksud saya lemah.
bukankah itu menunjukkan saya kuat?


:)


i keep my self busy to forget about you
sometimes i try some weed to stop thinking about you.
i eat some shit .
i cry hard.
i smile and laugh even its fake.


tapi awak tak akan kembali.


sini mendung.
tak dapat tgk bulan.
sygs. imissyou.
jaga diri ya.


senyum. tapi kelat.
risau.
jangan begitu.
aku bukan siapa siapa pun.
hati ini belum sembuh lagi.


senyuman, lembut.
raut itu. 
dirindu selalu.
ketawa girang, berdiri tegak.


semalam saya mimpi awak lagi.
awak. saya dah penat mcm ni.
awak, turun la tgk saya menderita kehilangan awak.
turun la, 
bila saya sunyi, memori itu datang kembali.
awak, kenapa awak pergi?

malap
kabus
gelap
mati.


tersedar
itu lamunan
meraba raba
peninggalan kamu.
tumpah lagi.


dalam satu hari.
aku hilang semuanya.
kalau hari ini kita bercinta.
esok kita kita beradu.
lusa aku mati.
selamanya kau akan bersama aku?


aku diamkan hati yang parah.
aku terima suratan takdir ini.
entah sampai bila.
biarpun ianya membunuh aku


al-fatihah.


maafkan aku.
aku memang jahat.
aku mula sayang. aku mula merindu.
tapi aku tak boleh tipu diri sendiri.
aku takut bercinta.
aku takut ditinggalkan.
aku tak tahu masa depan.


maafkan aku .
aku takut.
aku takut suatu hari nanti kau akan tinggalkan aku.
biar aku sendiri.
biar jiwa aku melayang.
ikut arah angin.
biar malam ini
aku beradu tanpa jiwa.
maafkan aku sayang.


tapi jangan risau.
awak ada dekat saya.
saya jaga awak.
tolong lupakan saya.
tolong jangan impikan saya.
biar saya sendiri.



sakit. 
aku sakit.
diburu kenangan lalu.
let it be.
let it go.
let me to let it go.
please.
maafkan saya kerana memberi harapan.
tapi janji saya tetap janji.
saya tak akan kemana kemana.
i need time.


enuf said.


bila aku pandang awan mendung
angi sepoi sepoi
daun kering bertaburan


aku panjat syukur
segala yang Maha
aku bebas dari derita


aku bisik doa
semoga kalian smua turut
bebas dari kepayahan.

bodoh tak kalau tunggu sesuatu yang belum pasti?


"percaya itu kan keajaiban".


oh:)


aku takut.
jika aku bercinta.
adakah kisah lalu akan berulang kembali?
adakah kau akan meninggalkan aku.
seperti awak di sana.


aku takut.
sayang, apa perlu saya buat?
tolong cerahkan jalan.
saya masih dilindungi bayangan kamu.
kehadiran kamu.


saya masih rindukan kamu sayang.


bahagia.
terima kasih
gembira mendengar tawa kamu.
suara yang aku rindu selalu.
resah.
apa itu resah?
oh, baru aku paham apa itu resah.


awak dekat sana..
lihat saya sudah mampu tersenyum.
tolong doakan saya.


hari ini aku peroleh kebahagiaan.
aku mahu padam kisah yang lewati aku.


neraka aku tak sepanas dahulu
apinya tak semarak dahulu
aku terjumpa syurga dalam neraka
penuh putih dari hitam
aku mahu mula buku baru.
mampukah aku?


awak tipu saya.

'saya takkan tinggalkan awak'

tapi sekarang?
mana awak?
janji kah itu?


tuhan, kembalikan dia padaku.


hidup kita ni tak indah semuanya.
hari demi hari
dicuba lalui semuanya.
dengan tabahnya
beraninya
redhanya


sikit demi sikit
bahagia hadir
bahagia undur
sepi kuasai
sepi beralah


andai sehari
bahagia menguasai
dan sepi mendiamkan diri
pasti itu bukan hidup namanya


tenanglah.


tuhan,
jika kau sayang aku.
kenapa bahagia bertukar derita?
kenapa siang bertukar hujan?
kenapa cinta ini harus pergi?


tuhan, tolong.
aku mahu hidup seperti dulu.


atau,

ambil nyawa aku
kuat aku sudah hilang.


jaga diri semua
aku sedang berjalan tanpa melihat.

aku mengenal cinta.
aku mati kerana cinta.

aku terkilan, saat terakhir kita bertemu.
oh,harap kau bahagia di sana.
aku maafkan kamu.
adakah kau sedang merindukan aku seperti aku merindukan kamu?
adakah masih ada peluang kita berjumpa lagi di dunia sana?


maaf aku terlalu bergantung pada kehadiran kamu.
maaf aku terlalu berharap kamu.


maaf aku tersilap.
kerana terlalu mencintai kamu.
maafkan aku, sayang.


sampai bila aku harus begini?
bangun pagi kamu nombor satu.
apa salah saya?
sampai bila harus saya pohon tuhan cabut nyawa saya?
sampai bila?


aku punya impian, memiliki kamu dalam ikatan yang sah.
punah.

awak,

jangan sedih bila awak turun tengok saya tak seperti dulu.
jangan sedih bila saya susah untuk senyum
jangan sedih bila saya sukar untuk bersuara
jangan sedih bila saya mula membisu
jangan sedih bila saya tak pergi melawat kamu
jangan sedih bila saya tak lagi menangis mengenang kepergian kamu.


air mata saya sudah habis.
awak, saya rindu awak.


tak apa
neraka memang tunggu aku
aku memang tak pandai bawa diri
aku memang manja
aku hilang semua
aku memang bodoh
aku memang bebal


aku boleh hidup
tenanglah hati
tenanglah
akan ku cari penawar buatmu
tanpa wujud lelaki


kalau boleh,
aku mahu tamatkan semua ini
cabut urat nadi
sesakkan nafas
hentikan setiap degupan jantung


dan menghadap tuhan.
aku tak mampu menahan rindu.
rindu padamu sayang.


maut, lekas datang.
bawa aku padanya.
kembalikan cinta kami.
temukan aku dengan dia.


kenapa kau cintakan aku?
cinta pada gadis lemah seperti aku?


kenapa kau genggam tangan aku?
sedangkan kau tahu kau pasti akan lepaskan genggaman ni?

kenapa kau dakap aku?
jika pada akhirnya kau pasti akan tinggalkan aku.


parah lagi. kenapa aku mesti cintakan kau lagi?
aku cinta pada hanya jasad.
yang tinggal hanya serpihan cinta itu.
aku tak redha.
maafkan aku.


sayang, kenapa?

kenapa


pejam mata.
bau itu.


aku bisik pada tuhan, 
mohon malam ini dia hadir lagi dalam mimpi aku.
tersenyum seperti selalu.
beritahu dia tuhan.
aku rindu pada dia.
aku rindu kucupan mesranya.
aku rindu dakapan.
sungguh tenang.
setiap saat.
tak pernah tak rindu sayang.


' tell him, i love him.'
genggam erat di di dada.

'kalau ada jodoh kita jumpa lagi'

awak , tuan punya pemilik hati, apa khabar awak dekat sana?
mcm mana keadaan di sana? 
terseksa atau bagaimana?
saya dekat sini
rindu pada kamu.
setiap saat.
tuan punya pemilik hati.
boleh kamu turun tunjuk wajah?
saya nak pegang bibir awak
kucup buat kali terakhir.
turunlah,lindungi saya seperti selalu.


cuba tahan dari sendu.
cuba berlagak kuat.
cuba melupakan kamu.


maafkan saya.
saya terlalu rindukan kamu.
saya tak mampu.

for you.
 kau tahu?

bila aku bahagia
langit akan warnakan dirinya dengan pelangi yang indah

bila aku marah
pancaran petir akan kelihatan di dada langit

bila aku rindu
langit akan mendung terus menjadi gelap

aku pun tak paham


kenapa langit selalu mengajuk aku,
selalu memerli aku
selalu memahami aku

air mata langit jatuh dengan deras
diikuti air mataku lantas mengalir.


atau, aku yang mengikut langit?